Nieuws

Nieuwe collega’s, mijlpalen en insights: hier lees je wat onze updates en acties zijn!
Vier op de tien managers verkiezen extra vrije dag boven bedrijfsuitje

Vier op de tien managers verkiezen extra vrije dag boven bedrijfsuitje

Naarden, 12 februari 2024 – Ruim vier op de tien managers (41%) verkiezen een extra dag vrij boven een bedrijfsuitje. Dit geldt vaker voor managers en beslissers op het gebied van ICT (50%) dan hun non-ICT collega’s (39%). Dat blijkt uit onderzoek van IT-detacheringsbureau Neomax|Olgreen onder 504 managers/(mede)beslissers in organisaties met meer dan 200 kantoormedewerkers. Ruim de helft (51%) is van mening dat bedrijfsuitjes onder werktijd georganiseerd moeten worden.

Lees meer over
Kwart managers weigert in het Engels te communiceren met collega

Kwart managers weigert in het Engels te communiceren met collega

Ondanks dat bedrijven steeds internationaler opereren en diverser worden, weigert nog steeds 27 procent van de managers in het Engels te communiceren met collega’s. Sterker nog, bijna de helft (53%) van de leidinggevenden geeft aan het belangrijk te vinden dat de onderlinge communicatie in het Nederlands gaat. Dat blijkt uit onderzoek van IT-detacheringsbureau Neomax|Olgreen onder 504 managers/(mede)beslissers in organisaties met meer dan 200 kantoormedewerkers.

Lees meer over
Twee derde van managend Nederland verkiest mens boven chatbot op klantenservice

Twee derde van managend Nederland verkiest mens boven chatbot op klantenservice

Naarden, 2023 – Twee derde (61%) van de managers geeft uitdrukkelijk de voorkeur aan menselijke assistentie bij problemen met een dienst of product. In het bijzonder managers ouder dan 55 jaar (74%) verkiezen menselijke hulp boven technologische alternatieven. Bovendien is 70 procent van de managers bereid langer te wachten bij de klantenservice als dat betekent dat ze door een mens worden geholpen en niet door een chatbot. De menselijke factor op de werkvloer wordt door velen dus nog als onvervangbaar gezien. Dit blijkt uit onderzoek van IT-detacheringsbureau Neomax|Olgreen onder 504 managers en (mede)beslissers in organisaties met meer dan 200 kantoormedewerkers.

Lees meer over
Het salaris van een systeembeheerder en support medewerker: Wat verdient een IT-professional in 2023?

Het salaris van een systeembeheerder en support medewerker: Wat verdient een IT-professional in 2023?

In de IT wereld is de rol van een systeembeheerder cruciaal voor de continuïteit van de bedrijfsvoering binnen organisaties, zoals een gemeente. Het salaris van een systeembeheerder bij de gemeente kan variëren, afhankelijk van de schaal en complexiteit van de gemeentelijke infrastructuur.

Lees meer over
Hey Neomax – De dagelijkse ontmoetingsplek

Hey Neomax – De dagelijkse ontmoetingsplek

In de wereld van de IT, is er één plek die fungeert als het zenuwcentrum voor vragen, problemen en technische raadsels: de IT-servicedesk. Voor sommige eindgebruikers lijkt deze plek echter meer op een dagelijkse ontmoetingsplek dan een noodhulplijn. In dit artikel geeft Aron, Neomax IT-professional, antwoord op 5 vragen over dit onderwerp.

Lees meer over
Het Belang van Soft Skills in de IT Support Wereld: Meer dan Alleen Technische Kennis

Het Belang van Soft Skills in de IT Support Wereld: Meer dan Alleen Technische Kennis

In de snel evoluerende wereld van IT support is technische kennis onmisbaar. Maar wat vaak over het hoofd wordt gezien, is het belang van soft skills. Deze 'zachte vaardigheden' zijn cruciaal voor het succes van junior IT support medewerkers. Ze spelen een sleutelrol in hoe effectief een technicus communiceert, problemen oplost, en relaties opbouwt met collega's en klanten. Laten we dieper duiken in waarom soft skills net zo belangrijk zijn als technische expertise in de IT-wereld.

Lees meer over