Talking Perspectives #2 | Eridulcia (IT Trainee)

In de serie Talking Perspectives vragen we IT-trainees om hun ervaring te delen van de Neomax Academy. Vanuit welk perspectief beleven zij de Academy? Om het antwoord te krijgen op die vraag is IT-Trainee Eridulcia vandaag aan het woord.

Hoe zijn IT & persoonlijke ontwikkeling in balans voor jou op de Academy?

Er is balans voor mijn tussen IT en mijn persoonlijke ontwikkeling in de academy, doordat er afwisseling is tijdens de trainingsweken. Je hebt bijvoorbeeld eerst twee dagen waarbij je je groep en jezelf beter leert kennen en daarna heb je weer een paar dagen die alleen gefocust zijn op het IT. Als ik een hele week IT zou hebben en daarna een hele week persoonlijke ontwikkeling, dan zou het naar mijn idee moeilijker zijn om de focus erbij te houden. De variatie is perfect voor mij.

Diversiteit is bij de Academy een belangrijke waarde: hoe heb jij hier je steentje aan bij kunnen dragen?

Ik neem dit mee op verschillende manieren. Als eerste door mijn persoonlijkheid. Ik ben een heel vrolijk en rustig persoon die ervan houdt om in contact te zijn met anderen. Mijn hoop is dat als ik ergens ben ik, door mijn persoonlijkheid, een warme, gezellige en veilige sfeer kan creëren voor mijzelf en anderen.

Als tweede heb je mijn achtergrond. Ik heb in het verleden in de kinderopvang en in de klantenservice gewerkt. Dit haalt ook de behulpzame en zorgzame kant in mij naar boven. Als iemand hulp nodig heeft of ik kan zien dat iemand tegen iets aanloopt ben ik altijd bereid om te helpen of om een gesprek aan te gaan als diegene daar behoefte aan heeft.

Als laatste draagt mijn afkomst een steentje bij. Ik ben geboren en getogen in Almere, maar ik heb wel een Surinaamse afkomst. In de groep zul je vast wel iemand tegenkomen met een andere afkomst, woonplaats, geboorteplaats of opvoeding. Het leuke eraan is dat je altijd wat van elkaar kunt leren.

Hoe bereid jij jezelf goed voor (of wordt je voorbereid) om straks goed te kunnen starten bij een servicedesk?

Je bereid je naar mijn idee het beste voor om te starten bij een servicedesk, door goed op te letten tijdens de trainingen, vragen te stellen aan je collega’s en je tijdens je intakegesprekken te verdiepen in de werkwijze van het bedrijf waarbij jij je opdracht uit gaat voeren. Probeer ook zoveel mogelijk mee te schrijven, dan blijft de informatie goed hangen.

Kun je vertellen hoe de sfeer in de Academy is?

De sfeer in de academy is een hele warme, gezellige, hechte en veilige sfeer. Iedereen kan zichzelf zijn. We hebben allemaal verschillende ideeën, karakters, achtergronden en komaf, maar wij behandelen elkaar met respect. Je leert van elkaar en je hebt ook plezier met elkaar. Iedereen die in de groep bij mij zat had een ding gemeen en dat is het maken van een carrière switch. Dit bracht ons dichterbij elkaar.

Tot slot, wat zijn je toekomstplannen?

De plannen die ik voor nu heb zijn het behalen van mijn MS-900 en AZ-900 certificaten. Daarna ga ik hoogstwaarschijnlijk ook nog een Scrum Master certificaat halen. Verder ga ik nog flink groeien binnen de servicedesk en wie weet groei ik door tot een wat meer coördinerende rol. Heb trouwens geen stress als je niet meteen weet welke kan je op wilt. Hier krijg je voldoende hulp bij binnen de academy.