In de serie Talking Perspectives vragen we IT-trainees om hun ervaring te delen van de Neomax Academy. Vanuit welk perspectief beleven zij de Academy? Om het antwoord te krijgen op die vraag is IT-Trainee Yasmin vandaag aan het woord.
Hoe zijn IT & persoonlijke ontwikkeling in balans voor jou op de Academy?
Voor mij zijn IT & persoonlijke ontwikkeling in balans op de Academy doordat ik naast technische kennis ook aan mijn soft skills kan werken. Door middel van communicatietraining, intake training, time management e.d. leer ik ook op persoonlijk vlak veel over mezelf en om op een kritische manier naar mezelf te kijken. Want het kan altijd beter, makkelijker, of leuker, maar ook mijn sterke punten zijn hierin erg naar voren gekomen voor mezelf. Hierdoor kan ik mij op werk en privé nog beter presenteren en goed in mijn vel zitten.
Diversiteit is bij de Academy een belangrijke waarde: hoe heb jij hier je steentje aan bij kunnen dragen?
Aan diversiteit op de Academy heb ik mijn steentje bij kunnen dragen omdat ik nog niks over IT support wist, en toch de kans heb gekregen en gepakt om deze switch te maken. Binnen de Academy wordt ‘meer vrouwen in de IT’ aangemoedigd, en in dat beeld kan ik me helemaal vinden.
Hoe bereid jij jezelf goed voor (of wordt je voorbereid) om straks goed te kunnen starten bij een servicedesk?
Tijdens de twee trainingsweken zijn verschillende trainingen in Microsoft 365, Windows 10 en ITIL gegeven. Dankzij deze trainingen heb ik al mijn certificaat voor ITIL 4 gehaald, wat goed van pas zal komen bij toekomstige opdrachten. Tot ik een opdracht heb leer ik verder om de Microsoft en Azure fundamentals examens te halen.
Kun je vertellen hoe de sfeer in de Academy is?
Van tevoren wist ik niet wat ik me moest voorstellen bij de te verwachten sfeer binnen de samengestelde groep, vanaf de eerste dag was echter al duidelijk dat het twee hele leuke trainingsweken gingen worden. Samen met je mede trainees, fieldcoaches en Academy coaches deel je over je werk en privé, zo ver als je zelf wil. Iedereen is gemotiveerd, de keuze tot een switch heb je namelijk helemaal zelf gemaakt. Dat maakt de sfeer binnen de Academy onwijs positief.
Tot slot, wat zijn je toekomstplannen?
Mijn toekomstplannen zijn op korte termijn om zo goed mogelijk mijn rol binnen IT support te leren en uit te oefenen. Op langere termijn, zeg over vijf jaar, wil ik in teamverband mooie service kunnen bieden. Ook hoop ik tegen die tijd anderen (bijv. starters/nieuwe collega’s) te kunnen begeleiden en helpen met de kennis en ervaring die ik tot dan heb opgedaan.